Apr 30, 2013

How to create a Gmail account

【Gメールアカウントの作り方】
1) Go to the Google Search and click on "LogIn".
Google検索に行き、「ログイン」をクリック.

2) Click on the "Create an Account" button.
「アカウント作成」ボタンをクリック.

3) Fill out the form. フォームに書き込む.


Apr 25, 2013

2B April 25


1. "About Me"
(1) You'll get your first writing back. Check my feedback.
(2) Go to What's Up? #2 to see your classmates' first posts. They did a wonderful job. ※Use your dictionary or 英辞郎.
  • Read at least two posts and post your comment. 
  • You can edit your post, or make your first post if you haven't done it yet. 

2. Song: Yesterday (The Beatles)

3. Unit 3 ★Did you watch the video at home?
  • pp.14-15 Review & Vocabulary ⇒ Yamauchi Lab > 2年英語 2013 
  • pp.16-18 Listening & Watching | Drummers (YouTube) 

Homework (By May 9) 
  • Textbook | Do Listening Exercise 2 (p.17) & Vocabulary Check (p.18) 
  • Textbook | Read "Drumming History" (p.19) 
  • Blogging | Write about your GW holidays 


Catch Up (今回まで&授業中の作業)
  • ブログ投稿:"About Me" 
  • ブログコメント:"About Me"の記事最低2つにコメント     

※ Audio Files are available here and at Yamauchi Lab.

How to add labels

ラベルの貼り方
★ラベルをつけることで、筆者ごとに、またトピックごとに投稿を整理できます。
投稿者の表示名(ニックネーム)と、トピックを入力してください。

(1)

(2)

(3)

(4)

How to set your Blogger profile

Blogger プロフィールの設定方法
関連ページ:Googleプロフィール
※ Bloggerプロフィールを設定すると、Bloggerプロフィールがブログに表示されます。

1. Log in to the student blog, and click on your account icon.
 学生用ブログにログインして、自分のアカウントのアイコンをクリック。

2. Click on "Blogger Profile". 「Blogger プロフィール」をクリック。 

3. Click on the "Edit Profile" button. 「プロフィール編集」ボタンをクリック。

4. Edit your profile, and save the changes. プロフィールを編集して変更を保存。



Apr 24, 2013

1B4 How to make a new post


ブログ投稿の仕方

 1. 右のリンク欄から What's Up #3 へ飛ぶ。


2. 右上の「ログイン」をクリック。



3. Gmail アドレスとパスワードを入力してログインボタンをクリック。

4. Blogger のダッシュボードが開きます。「ブログを見る」をクリックします。

5. 自分がログインした状態(右上に注目)でブログが表示されます。ここで新規投稿作成ボタンをクリック。


6. 記事作成画面が開きます。新しい記事を作成して、公開ボタンをクリック。(その後も直せます。)



※ 4で自分のブログ(What's Up? #2)の「新しい記事の作成」アイコンをクリックして新規投稿してもOK。



2B How to make a blog post

ブログ投稿の仕方

 1. 右のリンク欄から What's Up #2 へ飛ぶ。

2. 右上の「ログイン」をクリック。


3. Gmail アドレスとパスワードを入力してログインボタンをクリック。

4. Blogger のダッシュボードが開きます。「ブログを見る」をクリックします。

5. 自分がログインした状態(右上に注目)でブログが表示されます。ここで新規投稿作成ボタンをクリック。



6. 記事作成画面が開きます。新しい記事を作成して、公開ボタンをクリック。(その後も直せます。)



※ 4で自分のブログ(What's Up? #2)の「新しい記事の作成」アイコンをクリックして新規投稿してもOK。

How to accept the invitation

招待の承認方法

★ Give me your Gmail address. I'll invite you as an author to the student blog.
皆さんのGmailアドレスを教えてください。学生用ブログの投稿者として招待します。

1) You'll get the invitation message at your Gmail address. Click on the link in the message. 
あなたのGmailアドレスに招待メールが届きます。メッセージの中のURLをクリックしてください。

2) Click on the "Accept" button. 「承認」ボタンをクリック.

3) Log in to your Google account (= Gmail account).
Googleアカウント(= Gmail アカウント)にログインします.

4) Click on the link in the message to accept the invitation.
リンクをクリックして招待を承諾してください.

Apr 23, 2013

1B3 April 23


We tried Edmodo in class and found out its quizzes are not compatible with some devices. (残念)
We are going to use Moodle (Yamauchi Lab) instead.  

Stand by Me (Ben E. King)  
U1 pp.6-7
  • Conversation: At the Airport 
  • Greetings 
  • Pronunciation
Review Quiz 
  • To be done next time (May 7) 
できなかったEdmodoクイズ
※ Survey with Edmodo 
テキスト売り切れ

1B4 Tools

この授業で利用するWebツールは以下の通りです。家でもアクセスできるようにしましょう。

★ 授業概要:このブログ

★ 活動&課題:Yamauchi Lab

★ ライティング:学生投稿用ブログ

★ クラス内&海外交流:Facebook

1B3 Tools

この授業で利用するウェブツールは以下の通りです。家でもアクセスできるようにしましょう。

★授業概要:このブログ

★活動&課題提出:Edmodo

★掲示&学生間連絡:Lineグループ



Apr 18, 2013

2B April 18

1. Survey on what you think/feel about learning English
→ Check the email on your iPad and you'll find the link to the survey.
→ Take a look at the result.

2. Your first writing: "About Me" (100 words; 15 minutes)
→ See the sample here.
→ Write on a sheet of paper, and submit it to the SA. You can use Eijiro.

3. Song: You're My Best Friend (Queen) - YouTube/Worksheet

4. Reading: English Mosaic U3: Drummers 
→ Reading aloud & Reading for meaning

★ in tune with...
in tune with music
in tune with nature

p.14 Questions
(1) What are drum circles?
(2) Are the people practicing, working or having fun?
(3) Where is the famous place to see a drum circle?
(4) Are all the drummers from Africa?

Tasks
(3a) Use Google Maps to find ...
(3b) What are the "ethnic groups"? (See also this.)

5. p.15 Watch the video - Drummers (YouTube) (1)

6. Talking: Vocabulary & Expressions 
(1) What do you practice to improve? Do you practice ...? Do you enjoy...? 
(2) What can bring people together? Does anything in your hometown bring people together? What is your hometown famous for?
    (In Miyagi, Tanabata Festival bring many people together every year.)
★Post your answers in reply to this post.

【How to post your comment】





(7. p.15 Key Vocabulary)

Apr 17, 2013

1B4 What you should do by next week


Hi, English 1B4 members. Here's what you should do by next week.

1. Get your textbook (Steady Steps with VOA
→ Do the tasks on p.1. 1ページのタスクをやる。

2. Email me from your Gmail account.
Gメールから私宛にメールを送る。

※ If you don't have your Gmail account, please create one.
Gメールアカウントをもっていない人は、作ってください。

【Gメールアカウントの作り方】
1) Go to the Google Search and click on "LogIn".
Google検索に行き、「ログイン」をクリック.

2) Click on the "Create an Account" button.
「アカウント作成」ボタンをクリック.

3) Fill out the form. フォームに書き込む.

Apr 16, 2013

1B4 Preparation: Textbook & LINE

Song of the Week: You're My Best Friend by Queen (YouTube)(Worksheet)

Activity: Getting to know each other (Worksheet)

Writing: About Me (15 mins, 100 words)

----------------------------
準備その1 教科書
We're going to use Steady Steps with VOA by 宮原一成



(準備その2 LINE)

*I think you know a lot about how to use LINE. Be sure to turn OFF the following "auto-add" functions.